Olvasván, vagy meghallván azt a szót "haladéktalanul" ott helyben hajlamos vagyok dührohamot kapni. A bolt bezárása kapcsán volt néhány dolog, amit fizikailag már képtelen voltam "haladéktalanul" bejelenteni, elintézni, beküldeni, módosítani, stb. és azt valahogy mindjárt észre is vették és küldtek "végzést".
|
Nálunk ez a divat! Ha képtelen vagy 5-8 hivatal felé egyidőben "haladéktalanul" eljárni, akkor lesz közöttük olyan, aki a másiktól előbb értesül arról, ami veled történt. Ekkor megsértődik, hogy a másiknál bezzeg már voltál és küld neked egy levelet, amelyben a "haladéktalanul" kifejezés minimum egyszer szerepel és amelyben mindjárt első körben - biztos ami biztos - megfenyeget. Az most más lapra tartozik, hogy van olyan "ügyosztály", ahol 8 hónapig tart feldolgozni a regisztrációdat, vagy 40 nap is kevés, hogy megválaszolják egy kérdésedet. De most nem erről akarok írni, talán majd legközelebb ...
Az első "haladéktalan" dolog a Díjbeszedő Zrt. volt, az ő víz- és csatorna díjával. Nem azért, mert az ember "folyó ügyei" nem tűrik a halasztást, és még csak nem is egykori egyetemi tanárom Gyulai Géza bácsi mondása miatt ("Gyermekeim, a mérnöki munka legnagyobb ellensége a víz!"), hanem mert k....a messze van és túl akartam lenni rajta.
Alig száradt meg tehát a tinta a szerződésbontáson, ott álltam az ügyfélszolgálati irodán, befizettem a maradékot és intézkedtem, hogy a továbbiakban az ingatlan tulajdonosára szálljon vissza a számlafizetés "édes terhe".
"OK, ezzel megvolnánk" - gondoltam. Rosszul. Merthogy a szeptemberi számlát már megint én kaptam. Mert a fogyasztót átvezették, de a számlaküldési címet azt nem. Az első gondolatom az volt, hogy a kukába dobom, mit érdekel ez már engem. A családom is erre szavazott. Majd küldenek fenyegetést, hogy kikapcsolják, meg miegymást, és akkor mi van? De nem akartam kiszúrni a tulajjal, gondoltam felhívom őket ...
Miután végigküzdöttem magam a "call center" szabványszövegein, a számlát készenlétben tartva és az összes szükséges azonosító karaktersorozatot bebillentyűzve, Gépi Gizi (született Automata Aranka) "aszonta", hogy minden ügyintéző foglalt és ismételjem meg a hívásomat később. Ezt háromszor eljátszottuk (szerintem már megismert a nyomógombjaimról :o))) ugyanezzel a végkifejlettel. Ekkor billentyűzetet ragadtam és e-levélben panaszoltam el gondomat. A választ azóta is várom ... Haladéktalanul. Vagy hiába? Vagy hogy is van?
A másik szolgáltató, derék jó ELMŰ barátom, akivel már a kezdetek sem voltak egyszerűek! Lásd a régebben keletkezett naplóbejegyzéseket:
Kicsi a világ - Közmű szolgáltatónál 1. rész
Sikítani akarok - Közmű szolgáltatónál 2. rész
Felkerült az i-re pont - Közműszolgáltatónál 3. rész
Már megint közmű szolgáltató
Megvártam, míg az utolsó mérőállás bejelentése után kiküldték a számlát, befizettem és mentem intézkedni. Nem több, mint 40 perc alatt (utazási időt nem számolva) sikerült is kapnom egy papírkát arról, hogy nincs tartozásom és megszűnt közöttünk a szerződéses a viszony.
Ezek után mit kapok 1 hét múlva? Értesítettek, hogy felülvizsgálták a mérőhelyet (ezt mindig szokták ilyenkor, ebben még nincs semmi szokatlan) és felhívták a figyelmemet, hogy nem rendelkezem "villamosenergia-vásárlási és hálózathasználati és hálózatcsatlakozási szerződéssel" és ezért 8 napon belül (rendesek, mert nem is haladéktalanul) intézkedjek a szerződéskötés iránt, mert különben irgum-burgum és ejnye-bejnye. Ezt úgy kell érteni, hogy nem fognak rendelkezésre állni a felhasználási helyen. Hogy vajon ez mivel jár, pl. kitépik-e a villamos vezetéket a falból, vagy ilyesmi, azt nem tudom. De ez lesz a pont, amikor le.....m. Nem 8 napon belül, hanem haladéktalanul.